Esinejad

  • Matt Sigelman

    Matt Sigelman on The Burning Glass Institute’i president. Burning Glassi instituut teeb andmepõhiseid uuringuid töö ja õppimise tuleviku kohta.

    Lisaks sellele on ta välissuhete nõukogu liige, Harvardi Kennedy Kooli külalisteadur ning varem on täitnud ka talendituru globaalse liidri Lightcasti tegevjuhi rolli. Mattil on rahvusvaheliste suhete bakalaureusekraad Princetoni Ülikoolist ning ärijuhtimise magistrikraad Harvardi Ülikoolist.

  • Ede Schank Tamkivi

    Ede Schank Tamkivi on noortele suunatud õppeplatvormi NoVa tootejuht ja uue programmeerimiskooli kood/Jõhvi kaasasutaja. Ta on vedanud mitmeid haridusprojekte, mille eesmärk on võimestada järgmise põlvkonna ettevõtjaid.

    Ede alustas oma karjääri ajakirjanikuna ajalehetoimetuses, raadios ja televisioonis. Ta on teinud diasporaateemalisi akadeemilisi uuringuid ning avaldanud mõned raamatud.

  • Eliana Carranza

    Eliana Carranza on Maailmapanga sotsiaalkaitse üksuse tööjõu ja oskuste juht, kes töötab strateegiadialoogi, analüüsiprogrammide, investeerimisprojektide kavandamise ja katsemeetodite kallal eesmärgiga parandada töökohtade kvaliteeti ja neile juurdepääsu.

    Alates Maailmapangaga liitumisest 2011. aastal on ta panustanud algatustesse Lõuna-Aasias, Aafrikas ja Ladina-Ameerikas vaesuse, sotsiaalkaitse, oskuste, tööturgude ja soo küsimustes. Eliana töid on avaldatud juhtivates majandusajakirjades ja ta on Bonni töömajanduse instituudi IZA teadur. Aastatel 2019–2022 oli ta Harvardi Kennedy Koolis dotsent. Tal on Harvardi Ülikooli magistri- ja doktorikraad.

  • Ave Ungro

    Ave Ungro on Kutsekojas läbi viinud mitmeid oskuste teemalisi uuringuid ning ühtlasi on ta Eesti oskuste süsteemi üks rajajatest. Tema missioon on olnud oskuste süsteemi abil kaasa aidata sellele, et Eestis tehtaks teadlikumaid õpi- ja töövalikuid.

    Ave eesmärk on olnud, et hariduses tõstetaks senisest enam fookusesse iga töövaldkonna vundamendiks olevad oskused, nagu näiteks kriitiline mõtlemine, kohanemine, suhtlemine ja enesejuhtimine. Ave omandas doktorikraadi Helsingi Ülikoolis kultuuriuuringute alal.

  • Petter Nygård

    Petter Nygård on ametite analüütik Rootsi tööhõiveametis (PES), kus ta alustas tööturu taksonoomiaga tegelemist 2019. aastal. Keeleteaduse ja arvutilingvistika taustaga Petter esindab aktiivselt mitmeid töörühmi PES-i võrgustikus. Alates 2020. aastast juhib ta Rootsi PES-i võrgustiku taksonoomiate töörühma. Tema erihuvi on nn rohetaksonoomiate arendamine, mis aitaks kaasa jätkusuutliku tööhõive arengule.

  • Clarissa Vieira

    Teabehalduse ja filosoofia taustaga Clarissa Vieiral on 10-aastane kogemus regulatiivse õiguse, e-kaubanduse, kõrgmoe, inseneriteaduse, lennunduse ja tööturu valdkonna ontoloogiate ja taksonoomiate alal. Praegu tegeleb ta ESCO strateegia arendamisega, püüdes kujutada tööturu olukorda võimalikult realistlikult ja nii, et see suudaks reageerida eri juhtumitele ning püsida pikemalt asjakohasena.

    Väljaspool tööd meeldivad koerasõbrast Clarissale huvitavad lood, loodus ja kõik, mis on seotud folklooriga.

  • Mike Sanders

    Mike Sanders on George Washingtoni avaliku poliitika instituudi oskuste, kvalifikatsioonide ja tööjõupoliitika programmi vanemteadur ning projekti LAiSER („Tehisintellekti kasutamine oskuste tuvastamiseks ja uurimiseks“) projektijuht. Enne George Washingtoni instituudiga liitumist oli ta hariduse testimisteenistuse strateegia hindamise ja uurimiskeskuse uurimisprojektide juht ning Washingtoni osariigi haridusuuringute ja andmekeskuse haridusuuringute analüütik. Ta on töötanud kõrghariduspoliitika ja andmeanalüütika eksperdina erinevate teemadega alates oskustest kuni hariduse rahastamise ja finantsabini.

    Mike’il on majandusteaduse magistrikraad ning hariduspoliitika ja juhtimisuuringute alane kraad Florida osariigi ülikoolist. Samal ajal on ta ka George Washingtoni Ülikooli avaliku poliitika doktorant.

  • Tanel Mällo

    Tanel Mällo on spetsialiseerunud uuringutele, mis puudutavad digivaldkonna teemasid, sealhulgas sellele, kuidas me oma isiklikke andmeid, privaatsust ja erinevaid digivaldkonna aspekte tajume ja kontseptualiseerime.

    Tanelil on doktorikraad psühholoogias ning ulatuslik kogemustepagas digitaalseid õigusi ja oskusi puudutavate projektidega.

  • Sundeep Bhandari

    Sundeep Bhandari töötab NPL-is (Ühendkuningriigi riiklik füüsikalabor), vastutades ÜK mõõtmiste ja mõõtestrateegia eest, mis on sealse kvaliteeditaristu oluline osa. Sundeepi töö keskendub füüsikalise metroloogia ja mõõtmisvaldkonna arendamisele digitaalses maailmas, kasutades digi- ja andmeteadust ühelt poolt selleks, et muuta protsessid mõõdetavaks ja jälgitavaks, teisalt aga ka selleks, et tagada andmete usaldusväärsus ning arukas ja tõhus kasutamine.

    Sundeep kuulub mitmesse valitsusülesesse ning ametkondlikku juhtimis- ja koordineerimiskogusse, mis tegelevad digitehnoloogiate ja nende standarditega. Samuti on ta mitme välise juhtimis- ja nõuandva kogu liige. Ta on juhtinud NPL-i osalust partnerluses, mille ülesanne on luua ja arendada Ühendkuningriigi tehisintellekti standardikeskust.

  • Veronika Kalmus

    Veronika Kalmus on sotsioloog ja meediateadlane. Teda huvitab, kuidas toimub inimeseks kujunemine muutuvas ühiskonnas – kuidas inimesed õpivad, kohanevad ja ise oma keskkonda kujundavad. Veronika uurimistöö fookuses on meediastumine, andmestumine, platvormistumine ja tehisintellekt. Ta uurib eelkõige eri põlvkondi, sealhulgas lapsi ja noori, ning nende meediakasutust, digipädevust, väärtushinnanguid ja mõtteviise.

  • Johanna Rämö

    Johanna Rämö on Ida-Soome Ülikooli matemaatikalektor. Ta arendab ja uurib uuenduslikke õpetamismeetodeid eesmärgiga murda hariduse hierarhiaid. Tema töö hõlmab õpilaskeskset „ekstreemse praktika“ meetodit ja digitaalset enesehindamise mudelit DISA, mis mõlemad on aidanud parandada üliõpilaste õppimise kvaliteeti.

  • Marin Johnson

    Marin Johnson on Iirimaa Chevroni kolledži haridusteaduste dekaan ja endine Tallinna Ülikooli täiskasvanuhariduse lektor. Ta on hariduse eestvedamise ja tehnoloogilise innovatsiooni tulihingeline pooldaja, keskendudes eelkõige varasemate õpingute tunnustamisele. Marini pühendumus hariduse kättesaadavuse ja elukestva õppe edendamisele väljendub ilmekalt tema töös ja mõjus selles valdkonnas.

  • Miyako Ikeda

    Miyako Ikeda juhib Pariisis Majanduskoostöö ja Arengu Organisatsioonis (OECD) rahvusvahelise õpilaste hindamise programmi PISA analüütilisi aspekte.

    Miyako on bakalaureuse- ja magistrikraadi saanud Tokyo Ülikoolist ning doktorikraadi Columbia ülikooli õpetajate kolledžist. Ta on töötanud ka Maailmapangas ja UNESCO-s, OECD-ga liitus aga aastal 2004.

  • Kyle Albert

    Kyle Albert on George Washingtoni Ülikoolis oskuste, kvalifikatsioonide ja tööjõupoliitika programmi ning projekti LAiSER („Tehisintellekti kasutamine oskuste tuvastamiseks ja uurimiseks“) kaasprojektijuht. Oma uurimistöös käsitleb ta mikrokraadide kvaliteeti ja väärtust ning võimalusi andmekogumise parandamiseks kvalifikatsiooni tõendavate dokumentide ja oskuste kohta.

    Kyle korraldab ka mittekraadiõppe kvalifikatsioonidega seotud uurimisvõrgustiku kohtumisi. See on 420 teadlasest ja praktikust koosnev kogukond, kes kohtub regulaarselt, et jagada uurimistulemusi ning leida uusi võimalusi USA tööjõu ja kvalifikatsioonide andmestiku täiustamiseks.

  • Charlie Moreno Romero

    Charlie Moreno Romero on Colombias sündinud, kuid Tallinnas elav antropoloog ja pedagoog. Tema Madridi Autonoma ülikoolis kaitstud doktoritöö uuris demokraatlikku haridust sotsiaalse õigluse ja kaasatuse edendamise vaatenurgast. Viimase 22 aasta jooksul on ta töötanud avalikes, era- ja rahvusvahelistes koolides ning ülikoolides nii Colombias kui ka Eestis ja Hispaanias.

    2019. aastal rahastas Charlie Eesti esimest demokraatlikku haridust andvat Suvemäe kooli (juriidiliselt Tallinna Kunstigümnaasiumi osa), kus ta kuni 2024. aasta juunini ise ka õppealajuhataja ja aineõpetajana töötas. Lisaks on Charlie töötanud Tallinna Tehnikaülikooli Ragnar Nurkse innovatsiooni ja valitsemise instituudis, kus uuris hariduslike ühisvahendite rakendamist, et edendada kaasamist ja vähendada tõrjutust.

  • Maddalena Taras

    Maddalena Taras on sõltumatu teadlane, kes on kõrghariduse eri aspektide hindamise kallal töötanud juba üle 30 aasta. Tema esmane huvi on olnud uurida ja täiustada õpilaskeskset hindamist, eriti enesehindamist, kuna üha enam on seos õppimise ja hindamise vahel loodud teooriate ja uuringute kaudu.

    Maddalena teoreetiline töö on ratsionaliseerinud ning ühtlustanud meie arusaamu õppimisest ja hindamisest. See töö on asjakohane ning ülekantav kõikidele haridustasemetele ja kontekstidele.